مقالات

گنج یاب نقطه زن

گنج یاب نقطه زن ، دستگاه فلزیاب‌های صوتی میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک لوپ یا کویل جستجوگر خود ایجاد می‌کنند. زمانی که جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی قرار بگیرد شدت میدان مغناطیسی تغییر کرده و دستگاه گنج یاب نقطه زن با این تغییرات متوجه وجود فلز در اطراف دیسک یا کویل خود خواهد شد و آنرا آشکار و اطلاع می‌دهد، هر چقدر شدت میدان مغناطیسی گنجیاب تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشند عمق کشف فلز بیشتر خواهد بود . عمق کاوش بالا توسط فلزیاب حرفه ای صوتی با توجه به اندازه، شکل و جنس فلز تغییر می‌کند کمتر یا بیشتر می‌شود.

فراز فلزیاب

فراز فلزیاب

قیمت گنج یاب نقطه زن

قیمت گنج یاب نقطه زن ، فلزیاب‌های تفریحی یا گنج یاب های عمق پایین(فلزیاب عمق کم) و گنج یاب ارزان این دسته فلزیاب‌ها که معمولاً خیلی سبک (فلزیاب سبک) و بوده و دیسک آنها کوچک

(دیسک استاندارد آنها ۲۵ سانتی‌متر) می‌باشد و عمق کاوش فلز آنها نیز معمولاً کمتر از یک متر می‌باشد . به این معنی که یک فلز به شکل مربع به اندازه ۱متر در ۱متر را حداکثر می‌تواند از فاصله یک متری پیدا کند.

فلزیاب‌های تفریحی یا فلزیاب ارزان برای پیدا کردن فلزات در سطح خاک طراحی شده‌اند این نوع فلزیاب‌ها دارای صفحه نمایشگری دیجیتالی و پیشرفته می‌باشند. فلزیاب‌های تفریحی که دارای نمایشگر دیجیتالی می‌باشند

قدرت تفکیکی کم و بیش برابر با ۸۰٪ دارند. به این منظور که می‌توانند فلزات آهنی را از فلزات غیرآهنی با دقت ۸۰ درصد جدا کنند.

فراز فلزیاب

فراز فلزیاب

خرید دستگاه گنج یاب نقطه زن

خرید دستگاه گنج یاب نقطه زن ، گنج یاب نقطه زن به فلز یاب یا طلایابی گفته می شود که می تواند نقطه دقیق هدف را با تلرانس بسیار پایین تر مشخص کند که بعضی از نقطه زن های پیشرفته قادر به اسکن فلز مورد نظر و مشخص کردن عمق فلز هستند. شعاع زن چیست ؟ ردیاب و شعاع زن در کل یک معنی و کارایی را دارند وظیفه ی ردیاب یا شعاع زن مشخص کردن محدوده احتمالی وجود فلز می باشد که دارای خطای بسیار بالایی نسبت به انواع دستگاه فلزیاب های دیگر می باشند ردیاب به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند که حداقل خطای این دستگاه ها 40% است.

از گروه فلزیاب نقطه زن میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد:
نقطه زن PMD A9000
فلزیاب نقطه زن GPX 5000
فلزیاب قدرتمند ALPHA SX 7000
فلزیاب ALPHA SX 4000
فلزیاب ALPHA SX 8000
فلزیاب PMD 12000
نقطه زن PMD A7000
نقطه زن PMD A9000
و …
برای اینکه بتوانید بین دستگاه های ردیاب و فلزیاب نقطه زن یکی را انتخاب کنید باید متراژ منطقه مورد کاوش و شعاع کاری خود را مشخص کنید تا بتوانید یک دستگاه فلزیاب مناسب را خریداری کنید.

گنج یاب نقطه زن : نقطه زن همان طور که از اسم آن مشخص است برای نقطه کردن یک فلز یا دفینه بکار میرود نقطه زن نمیتواند یک فلز را از 500 متر یا 1 کیلومتر تشخیص دهد نقطه زن وقتی از خود واکنش نشان میدهد که درست در روی فلز قرار بگیرید پس این گونه نتیجه میگیریم که نقطه زن ها برای محدوده 100 تا 200 متر مناسب هستند.نقطه زن ها به طور کلی از چند دسته تشکیل میشوند، فلزیاب نقطه زن های پالسی که میتوانند تا عمق 5 متر را برای شما کاوش کنند ، نقطه زن های vlf که برای عمق های بالا طراحی نشده اند نهایت عمق نفوذ این نوع نقطه زن ها 2 متر و نیم است و از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند.

فراز فلزیاب

فراز فلزیاب

این فلزیاب نقطه زن برای عمق های زیر 2 متر بیشتر استفاده میشوند که دو مدل معروف این نقطه زن ها فیشر امریکایی و جی پی ایکس شرکت ماین لب است
بیشترین کاربرد این نقطه زن ها برای کاوش قبر ها است . تمامی فلزیاب های نقطه زن و سیستم های پالسی دارای یک تنظیم بالانس گراند هستند که معمولا با نام های تریشلد، گراند بالانس، tune و… مشخص میشوند.

در بعضی سیستم ها نیز بالانس به صورت تمام اتوماتیک صورت میگیرد که هم مزیت هایی نسبت به حالت دستی دارد و هم ضعف هایی نسبت به ان حالت دارد مرحله بعدی در رابطه با فلزیاب نقطه زن تست در هواست. در واقع شما باید بعد از اینکه مطالعات در مورد سیستم را انجام دادید. تست در هوا را شروع کنید. تست در هوا به این صورت است که شما لوپ را روی زمان قرار میدهید بالانس میکنید و فلز را به ان نزدیک میکنید تا ببینید عکس العمل سیستم چگونه است.

دقت داشته باشید که هر چقدر در بالانس های دستی دقت کنید کارکرد سیستم مطلوب تر خواهد بود و عمق بیشتری را خواهد زد. شما باید این کار را هم با لوپ کوچک و هم بزرگ فلزیاب پالسی انجام دهید تا با عمق کار و نحوه ی کار کردن با خود سیستم اشنا شوید ، بهترین نوع فلزیاب برای نقطه زنی فلزات در زمین فلزیاب پالسی از نوع فرکانس پایین می باشد.

این نوع دستگاه ها با تولید موج کوتاه نفوذپذیری بیشتری در خاک داشته و درصد خطا را به حداقل می رسانند. این موضوع در زمین های سنگ لاخی و ساروجی بسیار مهم است. مشکل بسیاری از اپراتورهای فلزیاب , نقطه زنی صحیح و دقیق فلزات بر روی زمین و به ویژه زمین های آلوده از نظر کوزه، سفال های قدیمی و تکه و براده های فلزات بی ارزش می باشد که باعث می شود عملکرد فلزیاب و نقطه زنی مختل شده و دستگاه چندین جا را به اشتباه شناسایی کند و همین امر باعث ضرر زمان و مالی اپراتور خواهد بود و باعث عدم موفقیت وی میشود.

فراز فلزیاب

فراز فلزیاب

شعاع زن، ردیاب یا نقطه زن گنج یاب هر سه به یک معنی می باشد و به دستگاه فلزیابی گفته می شود که وظیفه آن شناسایی محدوده احتمالی وجود فلز می باشد. کار کردن با این نوع فلزیاب ها کمی دشوار بوده و اپراتور حتما باید دارای تجربه کافی برای کار با این نوع دستگاه باشد.
یک اپراتور با تجربه که در فکر یک کاوش موفق است باید با امکانات کامل وارد میدان شود تا بدون خطا به هدف اصلی برسد و زمان خود را بیهوده صرف نکند. زمانی که یک اپراتور در منطقه وسیعی پا می گذارد که حتی محدوده تقریبی هدف مورد نظر خود را نمی داند باید به سراغ یکی از دستگاه های شعاع زن , فلزیاب آنتن راداری یا سیستم نقطه زن پالسی برود. این نوع سیستم در دو نوع خوراک خور و فرکانسی در بازار فروش فلزیاب موجود می باشد. برخی دیگر از این نوع فلزیاب ها به کمک یک میله فلزی به نام پروپ که به زمین متصل می شود می توانند فرکانس را با قدرت بیشتری به زمین منتقل کنند و فلزات را در عمق بیشتری شناسایی کنند.

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، فلزیاب نقطه زن برای مشخص کردن نقطه دقیق هدف در زیر زمین است که پس از شعاع زنی هدف مورد نظر و پیدا کردن محدوده تقریبی هدف باید به کمک یک فلزیاب نقطه زن مکان دقیق هدف را مشخص کرد. از انواع مختلف این نوع دستگاه می تواند به فلزیاب های VLF، PI، BFO و نقطه زن های دستی کوچک نام برد.

نقطه زنی با فلزیاب پالسی PI یا هر نوع فلزیاب مغناطیسی وابسته به روش حرکتی MOTTION میباشد و در روش غیر حرکتی یا نقطه زنی DC با فلزیاب پالسی PI یا فلزیاب وی ال اف VLF به دلیل ارام یا کمتر بودن حرکت سرجستجوگر یا عامل ارسال کننده دریک محدوده کوچک وجود انحراف یا خطا کاهش می یابد اما حساسیت بالا برای عمق زیاد در فلزیاب پالسی PI موجب خطا در عملکرد بخصوص در روش حرکتی MOTION میگردد.

همه فلزیاب های نقطه زن و سیستم های پالسی مجهز به یک تنظیم بالانس زمین (balance ground) هستند. معمولا این گزینه با اسامی تریشلدد، گراند، بالانس، Tune و … مشخص می شوند.
امروزه فلزیاب های PI پالسی یکی از پرکار برد ترین فلزیاب های مورد استفاده در میان کاوش گران است. در تکنولوژی این فلزیاب ها به دو کویل مجزا نیاز نبوده در این دستگاه ها یک کویل با سایز های مختلف به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده می شود. در این تکنولوژی از طریق یک سیم پیچ شارژ پالس های جریان را نشان می دهند. هر پالس دارای یک میدان مغناطیسی مختلط است وقتی پاس خاموش می شود این میدان های مغناطیسی نیز از بین خواهد رفت و این امر موجب به وجود آمدن یک دامنه شیب دار در کویل می شود و این امر موجب به وجود آمدن جریانی از کویل می شود که (back emf) نام دارد.

زمانی که اجسام فلزی در اطراف میدان مغناطیسی سیم پیچ هستند پالس یک میدان مغناطیسی مخالف در آنها ایجاد می کند. سپس موج به وجودآمده را به وسیله پیش تقویت کننده تقویت کرده و به قسمت صوتی دستگاه منتقل می شود.

از نکات مهمی که در سیستم نقطه زن پالسی بسیار چشم گیر است حساس نبودن آنها به کانی های موجود در زمین است. از آنجایی که خاک ایران دارای آلودگی های بسیاری است این دستگاه حساسیتی در برار این آلودگی ها نشان نمی دهد.

همچنین از دیگر مزایای سیستم نقطه زن گنج یاب پالسی می توان به عمق بالاتر آنها نسبت به دستگاه های وی ال اف اشاره کرد. لازم به ذکر است که فلزیاب های پالسی می توانند 3 تا 3مترو نیم عمق زنی داشته باشند که در مقایسه با دستگاه های VLF بسیار بیشتر است. البته در کاتالوگ های دستگاه های پالسی میزان عمق زنی تا 8 متر نیز نوشته شده که می توان گفت این موضوع تنها برای فروش بیشتر و بهتر محصولات توسط افراد سود جو به وجود آمده و تنها روشی برای سوء استفاده از افراد به شمار می آید.

این دستگاه ها حساسیت پایین تری نسبت به فلزات با ارزش مثل طلا را دارند. و قدرت تفکیک آنها بسیار ضعیف تر از نمونه های دیگر است. البته این سیستم ها کاملا هم مستثنا نبوده و یکی از معایب فلزیاب های پالسی که بسیار مهم نیز به شمار می آید مصرف باطری بیش از حد آن است.

در فلزیاب پالسی در روش نقطه زنی NON MOTION که سرجستجوگر ثابت قرار داده شده و تنظیمات با حساسیت بالا برای عمق زیاد تعیین گردد در روش حرکتی با همین تنظیم خطا شکل میگیرد یا با همان نوع تنظیم در روش نقطه زنی DC که حساسیت سیستم فلزیاب پالسی یا هر نوع فلزیاب مغناطیسی برای کاوش طلا یا انواع فلزات در عمق زیاد افزایش داده شود در روش غیر حرکتی یا شعاع زنی AC بهره برده شود سیستم فلزیاب METAL DETECTOR در تشخیص در طول مسیر دچار بی تعادلی یا واکنش به هر نوع منبعی میگردد که در سیستم حساسیت ایجاد مینماید.

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شماره تماس کارشناسان فراز : 09120896040

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *