مقالات

طلایاب پالس وان درجه یک

طلایاب پالس وان درجه یک

فلزیاب معمولا در بین مردم به نام های دیگری هم شناخته می شود: معدن یاب, حفره یاب, طلایاب پالس وان درجه یک , گنج یاب, ردیاب . همانطور که میدانید بعضی از دستگاهای فلزیاب هم بالانس دستی دارند هم اتومات بعضی از دوستان فکر میکنند که بالانس سیستم های اتومات آسان تر بوده یا خیلی حرفه ای تر هستند. در حالی که بالانس به زبان ساده معرفی زمین به دستگاه میباشد . باید بدانید که اساس یک کاوش خوب , بالانس خوب است .

با یک بررسی ساده متوجه میشوید که بالانس دستگاه 20 درصد مهم است و حفظ بالانس 80 درصد. هر موقع احساس کردید که دستگاه از بالانس خارج شده از ابتدا دستگاه خود را بالانس کنید چرا که این کار جان تازه ای به دستگاه شما میدهد اپراتوران و کاوشگران در عمل ثابت کرده اند که بالانس دستی بهتر عمل میکند. امروزه فلزیاب های بسیاری وجود دارند که دارای مدل های مختلف با کاربری های متفاوتی هستند طلایاب پالس وان درجه یک نیز جزو آن دسته ای است که طرفداران خاص خود را دارد . امروزه این نوع فلزیاب ها یکی از پرکار برد ترین فلزیاب های مورد استفاده در میان کاوش گران است. در تکنولوژی این فلزیاب ها یا طلایاب پالس وان درجه یک
به دو کویل مجزا نیاز نیست .

میتوان از یک کویل با سایز های مختلف به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده شود . در این تکنولوژی از طریق یک سیم پیچ شارژ پالس های جریان را نشان می دهند. هر پالس دارای یک میدان مغناطیسی مختلط است وقتی پاس خاموش می شود این میدان های مغناطیسی نیز از بین خواهد رفت و این امر موجب به وجود آمدن یک دامنه شیب دار در کویل می شود و این امر موجب به وجود آمدن جریانی از کویل می شود که (back emf) نام دارد. زمانی که اجسام فلزی در اطراف میدان مغناطیسی سیم پیچ هستند پالس یک میدان مغناطیسی مخالف در آنها ایجاد می کند. سپس موج به وجود آمده را به وسیله پیش تقویت کننده تقویت کرده و به قسمت صوتی دستگاه منتقل می شود.

اگر بخواهیم از مزایای فلزیاب های پالسی و طلایاب پالس وان درجه یک  صحبت کنیم اشاره به نکات مهمی است که در این نوع دستگاه ها بسیار چشم گیر میباشد . و آن حساس نبودن سیستم های پالسی به کانی های موجود در زمین است. از آنجایی که خاک ایران دارای آلودگی های بسیاری است این دستگاه حساسیتی در برابر این آلودگی ها نشان نمی دهد.

همچنین از دیگر مزایای این دستگاه ها می توان به عمق بالاتر آنها نسبت به دستگاه های وی ال اف اشاره کرد. لازم به ذکر است که فلزیاب های پالسی می توانند 3 تا 3مترو نیم عمق زنی داشته باشند که در مقایسه با دستگاه های VLF بسیار بیشتر است. البته در کاتالوگ های دستگاه های پالسی میزان عمق زنی تا 8 متر نیز نوشته شده که می توان گفت این موضوع تنها برای فروش بیشتر و بهتر محصولات توسط افراد سود جو به وجود آمده و تنها روشی برای سوء استفاده از افراد به شمار می آید. البته این نکته را هم بدانید بد نیست که این دستگاه ها حساسیت پایین تری نسبت به فلزات با ارزش مثل طلا را دارند. و قدرت تفکیک آنها بسیار ضعیف تر از نمونه های دیگر است. یکی از معایب فلزیاب های پالسی که بسیار مهم نیز به شمار می آید مصرف باطری بیش از حد آن است.

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.
برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *